30 Temmuz 2013 Salı

ETSİZ ÇİĞ KÖFTE


ev yapımı şahane çiğ köfte, yoğururken biraz eziyetli ama 1 saatte hazır.
  • MALZEMELER
  • 3 sb. ince köftelik bulgur.
  • 3-4 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi(katılmayabilir ,ben verdiği kokuyu seviyorum)
  • 3 tane rendelenmiş domates
  • 1 tane küçük, rendelenmiş soğan
  • 2 diş rendelenmiş sarımsak
  • 1 çay bardağı ketçap
  • 3-4  yemek kaşığı isot (çocuk varsa 2 kaşık yeterli)
  • 4 yemek kaşığı kızdırılmış, sıvı yağ (en sonunda katılacak)
  • tuz.

YAPILIŞI
  1. bulguru 2 bardak kaynar suyla ıslayın.(normalde ıslanmıyor ama ben kolay yoğurmak için ıslıyorum.isteğe kalmış).
  2. malzemelerin hepsini  teker,teker ilave ederek yoğuralım.
  3. iyice macunlaşana kadar,ortalama yarım saat yoğurun.(makinede yoğurulmuyor denedim. ezilmesi lazım)
  4. kıvamı tamamsa kızgın yağı gezdirerek dökün. yoğurun.
  5. kurumasın diye ,servis yapacağınız zaman şekillendirin.
afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...