5 Eylül 2011 Pazartesi

UN KURABİYESİ

herkese merhaba :)
hemen hemen un kurabiyesini sevmeyen yoktur,ben ikinci hamileliğimde sevmeye başladım.
okadar çok seviyorumki yapıp yapıp dondurucuya koyuyorum,canım istediğinde , çayın yada kahvenin yanına çıkarıp yiyorum.tarifi halamın kızından almıştım .tek farkı ben biraz nişasta ilave ettim.
MALZEMELER
  • 1 pk. teremyağ
  • 2 sb.pudra şekeri (şeker azaltıla bilir)
  • 4 sb. un
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 3 (tepeleme)kaşık  nişasta
  • 1pk.kabartma tozu
  • 2pk. vanilin

YAPILIŞI
  1. margarini kısık ateşte eritin ,eritmeden yapabilirsiniz ,bana yoğurması zor geliyorda :P
  2. içine pudra şekerini eleyerek ilave edin ve karıştırın.
  3. sıvı yağ,un,kabartma tozu ve vanilinide eleyerek ilave edin iyice karıştırın.
  4. biraz çıvık bi hamur oluyor ,10-15 dk. buz dolabında dinlendirin.
  5. hamuru 4 parcaya bölün.
  6. fırını 170c ayarlayıp ısıtmaya başlayın.
  7. uzun şeritler yapın ve bıçakla çapraz,çapraz kesin.
  8. fırın tepsisine dizdiğimiz hamurların üzerine çatalla hafif bastırıp izler yapın.
  9. ısıtılmış fırında 10 dk. pişirin.
soğuyunca pudra şekeri sepin ,yanınada kahvenizi yapıp afiyetle yiyin...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...